Renault a lansat zece modele in acest an. Megane Sedan este surpriza pregatita pentru romanii care prefera berlinele, ca sa aiba loc pentru toata lumea si pentru toate bagajele.
Echipa ProMotor a testat, in premiera, Renault Megane Sedan in Polonia. Am descoperit, cu aceasta ocazie, o masina de familie care te face sa te simti, la volan, ca un pilot in cockpit. Megane Sedan a fost conceput si dezvoltat in paralel cu versiunea hatchback. Gasim pe varianta sedan, si caracteristicile, tehnologiile, motorizarile de la "sora" mai mica. Toate, cuprinse de spatiul generos al noii masini.
Ne-a placut design-ul impunator, cu linii dinamice, iar noile faruri LED, alungite in forma de C, se regasesc in partea din fata ale sedanului. Creativii francezi au lucrat si in partea din spate, unde au prelungit farurile pana la sigla Renault.
Daca tot am ajuns in spatele masinii, putem spune ca Megane Sedan este o masina cu un record in portbagaj. Capacitatea portbagajului este de 550 de litri, iar recordul de spatiu pentru aceasta clasa nu-l va pierde prea curand! Nici macar daca deschideti portbagajul cu ajutorul "Magic Trunk Acces". Sistemul unic in clasa berlinelor deschide capota de la portbagaj cand senzorul detecteaza miscare sub bara.
Megane Sedan se distinge si prin intermediul acoperisului panoramic, acoperis care uneste parbrizul de luneta. Inca un element al elegantei din Franta.
Elegant este si interiorul, unde ne-am simtit ca intr-un cockpit. Scaunele din fata ne-au ìinvelitî, iar inovatiile tehnologice ne-au ajutat cum ar fi facut-o mecanicii de la standuri intr-o cursa. Head-up display-ul color ne-a oferit informatiile esentiale fara sa ne luam ochii de la drum. Daca mai voiam ceva in plus, aflam cu ajutorul sistemului multimedia R-Link2 de 8,7 inch din bord.
Sistemul de parcare asistata este un ajutor de nadejde atunci cand ai de-a face cu o masina cu lungimea de 4,63 metri si latimea de 1,81.
Frana de mana este actionata cu ajutorul unui simplu buton, care elibereaza destul spatiu intre cele doua scaune din fata.
Evident, n-am condus ca in Formula 1. Ploaia sacaitoare n-a ocolit nici Polonia, dar nu ne-a dat batai de cap pe primul traseu. Am testat motorizarea 1.5 dCi cu 110 cai putere, o varianta numai buna pentru cei care prefera motorina.
Am imbinat usor sprintul de pe autostrada cu aglomeratia din orase. Masina a fost zvelta pentru dimensiunile ei si a intors multe priviri. A stat bine pe soseaua uda.
La pranz, ploaia s-a oprit si am testat sedanul si pe asfalt uscat. S-a descurcat la fel cum o facea Beckham pe terenul de fotbal in zilele de glorie. Iar comparatia n-am facut-o noi.
Noul Megane Sedan este produs in Turcia, la fabrica din Bursa, si comercializat in 30 de tari. Au inceput deja livrarile in Romania. La noi, au avut succes atat prima generatie Megane Sedan, cat si Fluence. Pretul de pornire este de 14.800 de euro, la fel ca varianta hatchback.