Drive Test

Renault Talisman

Scroll

Renault revine in forta in segmentul D si propune un model complet nou: Talisman. Este o aparitie spectaculoasa care se poate bate cu greii categoriei. Corina Caragea a testat noul Renault Talisman pentru ProMotor in Italia.

La 8 ani dupa Laguna, Renault incearca sa aduca putina magie in segment cu noul Talisman. E masina prin care francezii incearca sa se delimiteze clar de generatiile si linia de design de pana in 2015. Pentru ca vedem in ea potentialul unui concurent care nu ar avea nicio problema sa se ia la tranta cu Passat, Mondeo sau Insignia.

Corina Caragea a testat pentru Promotor noul Talisman in Toscana, o zona care a oferit toate tipurile posibile de drum, dar si decoruri care scot in evidenta o masina ce pune accent in special pe spatiul interior.

In evidenta iese designul agresiv, in special cand privesti masina din fata si dai nas in nas cu grila frontala enorma, sigla la fel de mare si blocurile optice LED in forma literei C. Si posteriorul Talismanului e la fel de reusit. Iar per total, cand te uiti la berlina asta, parca nu mai gasesti nicio asemanare cu modelele Renault de dinainte. Designul elegant, complet nou, i se datoreaza in mare parte lui Laurens van den Acker si i-a adus deja o nominalizare la titlul de masina anului 2016 pe batranul continent.

Renault Talisman e construit pe platforma modulara CMF. Berlina asta arata elegant si promite enorm de mult spatiu. Are un ampatament de 2,81 metri, 4,85m lungime, 1,87 latime si 1,46 inaltime, dimensiuni care nu te vor face sa te simti nicidecum inghesuit. In plus, portbagajul vine si el cu un volum de 608 litri, cu mult peste cel al Passat-ului.

Interiorul e la fel de elegant. Exista un efect 3D parca, recreat cu ajutorul luminii ambientale, a carei culoare si intensitate pot fi reglate. Masina pare sa te invite inauntru. Cand te apropii de ea, masina isi aprinde luminile si desface oglinzile. Iti ureaza bun venit in momentul in care ii deschizi usa si iti seteaza scaunul.

Scaunele sunt inspirate din aeronautica, mai exact din clasa business a avioanelor, fara sa le lipseasca masajul, incalzirea sau functia de ventilatie.

Pentru sofer mai exista si alte bonusuri. Display-ul TFT de 8,7 inci, dispus in mod portret, in stilul celor regasite pe Tesla, sau Volvo, ceasurile digitale de bord, care pot fi customizate dupa preferinta soferului, head-up display-ul sau sistemul R-Link2 sunt pasi mari pe care francezii ii fac in 2015. Sistemul infotainment e rapid, cu grafica detaliata si functii absolut necesare pentru 2015. Navigatia, conectarea cu telefonul, recunoasterea vocala, aplicatii dedicate, redare media si posibilitatea de a-ti citi mailurile nu mai sunt de mult timp o fita, in timp ce sistemul audio Bose sau asistenta la parcare reprezinta aditii bine venite.

Noul Renault Talisman va fi disponibil in doua variante: sedan si estate si cinci motorizari. Doua pe benzina: Initiale Paris Energy TCE 150 si 200, si trei dieseluri: Energy dCi 110, 130 si 160. Cifrele exprima si caii putere. Noi am testat cele mai puternice variante, dieselul de 160 de cai si benzina de 200 cai putere.

Ambele motorizari au forta necesara de care ai nevoie atunci cand apesi serios pedala, si aici trebuie sa spunem ca dci-ul 160 e singurul motor din segment, sub 2 litri, capabil sa livreze peste 150 de cai putere si un cuplu maxim de 380 Nm, numai bun pentru depasiri. Motorizarile pot fi asociate unei cutii manuale sau EDC-ului cu 6 trepte.

Soferul poate alege, bineinteles si unul din cele 5 moduri de rulare, Comfort, Sport, Eco, Neutral sau Perso. Toate sunt grupate in tehnologia Multi-Sense, care controleaza 10 parametri ai masinii, pentru a se putea adapta oricarui tip de sofer. Totul cu pretul unui consum mediu mixt de 4,4 litri / 100 km. Cel puțin pe hartie, pentru ca in testul din Italia n-am menajat prea mult acceleratia. Si, daca tot vorbim de acceleratie, in modul sport, Talismanul de 160 de cai, ajutat ce cele doua turbine, poate atinge 100 km/h in doar 9,5 secunde, in timp ce versiunea pe benzina, de 200 de cai, coboara aceasta cifra la 7,6 secunde pentru 0-10 km/h.

Cifrele astea nu inseamna nimic, fara o tinuta adecvata de drum. Pe langa MultiSense, mai exista si 4Control, directia integrala care se traduce simplu plin faptul ca Talisman vireaza cu toate cele 4 roti, pentru a aborda mai bine curbele. Totusi, daca pui accentul pe confort, suspensia analizeaza conditiile de rulare de 100 de ori pe secunda si se adapteaza oricarui tip de drum.

Una peste alta, putem considera Talisman o misiune indeplinita pentru Renault.

"In Talisman si Espace am investit peste 400 de milioane de euro la fabrica din Franta unde sunt produse. Asta e garantia de calitate, ca va fi un produs suficient de bun. Acelasi rezultat bun pe care il avem in acest moment si cu Espace, cu mai mult de 15.000 de masini vandute. Apreciez toti concurentii nostri, oricare concurent bun ne permite noua sa facem mai mult. Ne motiveaza mai mult si de asta avem incredere ca cu prietenii nostri de la concurenta putem sa facem un meci bun", a declarat Frano Susnjara, directorul de marketing de la Renault.