Test drive Renault Megane in Romania

Scroll

La 20 de ani de la aparitia primului model, Renault lanseaza o versiune noua pentru Megane. Masina este disponibila acum si in Romania, iar Alex Filip, pilot in campionatul national de raliuri a testat-o pentru ProMotor!

GT, singurul din segment cu tehnologie 4Control!

Renault lanseaza in premiera noul model Megane impreuna cu versiunea GT care poarta in ea ADN-ul Renault Sport. E un moment important pentru Divizia Renault Sport. Francezii au revenit in Formula 1 cu propria echipa, dupa mai multi ani in care au livrat motoare, inclusiv pentru Red Bull, campioana intre 2010 si 2013.

Prin participarea in Formula 1, Renault testeaza noi tehnologii pentru viitoarele modele de sosea. Noul GT e singurul din segment dotat cu sistemul 4Control, care permite activarea directiei pe toate rotile.

Alex Filip e impresionat de precizia si manevrabilitatea oferite de sistemul 4Control.

"Cu sistemul 4Control, virarea este mult mai rapida si mai mica automat. Se traduce prin usurinta de a conduce, manevrabilitate ridicata. Pe strazile noastre aglomerate si in eterna noastra incercare de a gasi usor un loc de parcare, o astfel de optiune ne va ajuta fantastic. Dar in egala masura si cand cuplam modul sport la peste 80 km/h sau cand trebuie sa evitam un obstacol. Putem face diferenta intre a evita sau a lovi ceva" - Alex Filip.

Noul Megane impresioneaza inca de la prima vedere. Noul model poarta semnatura aceluiasi Laurens Van der Acker, designerul care a schimbat fata Renault in ultimii ani. In partea frontala se remarca sigla mare plasata in interiorul grilei, dar si blocurile optice in forma literei C, cu lumini LED.

Aceleasi lumini LED se remarca insa si in partea din spate, acolo unde Renault a optat pentru stopuri alungite ce ofera masinii un aspect modern.

Materiale si finisaje de calitate.

Interiorul este mult mai aerisit, iar materialele sunt de o calitate superioara. Atmosfera poate fi controlata cu ajutorul unei lumini ambientale in diferite nuante. Personalizarea masinii este acum mult mai usoara si la indemana prin sistemul Multi-Sense. Sunt mai multe spatii de depozitare, iar portbagajul e unul dintre cele mai mari din segment, de 434 de litri.

GT vine cu 205 cai!

Remarcam noul motor de 1.6 dCi, tot mai popular intre marcile Renault si Nissan. Varianta cu 130 CP este ideala atat pentru condusul in oras, cat si pentru drumurile lungi de pe autostrada. Varianta GT are motor Energy TCe cu 205 CP si ofera mult mai multa putere. Megane vine cu o cutie de viteze manuala noua, in sase trepte, dar si cu design nou pentru schimbator.

Noul Megane a progresat si la capitolul consum. Motorul de 1.6 litri dCi a obtinut un consum mediu de 5,5 litri/100 km dupa ore intregi de joaca in modul Sport si rulare pe autostrada. Renault spune ca se poate si mai bine la un condus atent, 4,7 litri/100 km in oras si 3.6 litri/100 km extraurban. Sunt cifre mai mici decat cele obtinute de rivali precum Ford Focus, Toyota Auris sau Mazda 3, dar mai mari decat cele obtinute de Peugeot 308, care consuma doar 3,2 litri/100 km.

Tehnologie superioara.

Noul Megane vine cu tabloul de bord de 7 inch TFT, R-Link2 de 8,7, head-up display color, sistem audio BOSE si parcare asistata. Renault a adaugat si functia de masaj in scaune, care se activeaza automat in modul Comfort al sistemului Multi-Sense. Relatia de dragoste a Renault cu Romania se simte atunci cand folosesti navigatia. Aceasta vine in premiera cu voce in limba romana. Renault ofera si functii de conectivitate precum Bluetooth, doua prize USB si slot pentru card de memorie.

Megane este un vehicul sportiv, dar ramane si un model practic, anunta directorul Renault Commercial Roumanie, Jan Ptacek.
"Megane a fost intotdeauna un model foarte, foarte important pentru Renault, pentru Romania a fost intotdeauna un model de baza in gama noastra. Este o masina care atrage multa atentie, o masina care ofera o senzatie de condus inedita, exceptionala. Un vehicul sportiv, dar care in acelasi timp ramane confortabila, o masina practica".

Motorizari

Noul Megane propune o gama larga de motorizari:

- Energy 1.5 dCi 90, cu o cutie de viteze manuala cu 6 trepte

- Energy 1.5 dCi 110, cu o cutie de viteze manuala cu 6 trepte

- Energy 1.5 dCi 110 EDC cu transmisia automata cu dublu ambreiaj EDC cu 6 trepte

- Energy 1.6 dCi 130 cu o cutie de viteze manuala cu 6 trepte

- Sce 115 cu o cutie de viteze manuala cu 5 trepte

- Energy 1.2 TCe130 cu o cutie de viteze manuala cu 6 trepte

- Energy TCe 205 EDC cu transmisia automata cu dublu ambreiaj EDC cu 7 trepte

Versiune Motorizari Norma de poluare Pret tarif Euro fara TVA Pret tarif Euro cu TVA
BENZINA
LIFE Sce 115 CP Euro 6 12333 14800
ZEN Sce 115 CP Euro 6 13167 15800
Energy Tce 130 CP Euro 6 14125 16950
GT Energy Tce 205 CP EDC Euro 6 18542 22250
MOTORINA
LIFE Energy dCI 90 CP Euro 6 13458 16150
ZEN Energy dCI 90 CP Euro 6 14292 17150
Energy dCI 110 CP Euro 6 14750 17700
Energy dCI 110 CP EDC Euro 6 15750 18900
INTENS Energy dCI 110 CP Euro 6 16250 19500
Energy dCI 110 CP EDC Euro 6 17250 20700
Energy dCI 130 CP Euro 6 17000 20400

Noul Renault Megane e disponibil inca de la lansare cu patru versiuni de echipare: Life, Zen, Intens si GT. Pretul de pornire este de 14.800 euro cu TVA pentru motorul pe benzina Sce 115 CP in varianta LIFE, in timp ce motorul diesel Energy dCi de 90 de cai costa 16150 de euro in varianta LIFE de echipare. Varianta GT cu motorul Energy Tce 205 CP costa 22.250 de euro.

Versiunea de baza LIFE asigura deja un nivel satisfacator de dotari standard, incluzand: ABS cu sistem de asistenta la franarea de urgenta (AFU), ESP cu asistenta la pornirea in panta (HSA), aer conditionat cu reglaj manual, Cruise Control, sistem complet de airbag-uri , radio cu port USB, tehnologie Bluetooth, functia Eco Mode pentru reducerea consumului de carburant si lumini de zi fata si spate cu tehnologie LED.

Confortul creste pentru versiunea de echipare ZEN. Aceasta versiune propune urmatoarele echipamente standard in plus fata de versiunea de baza: proiectoare de ceata, climatizare automata pe doua zone cu senzor de calitate a aerului, geamuri electrice fata si spate cu impuls precum si consola centrala inalta cu spatiu pentru depozitare si cotiera incluse.

Versiunea INTENS vine cu: oglinda interioara retrovizoare electrocrom (cu efect automat anti-orbire), sistem de inchidere si demaraj tip"maini libere", faruri cu tehnologie "full LED" PURE VISION, tablou de bord complet digital, afisaj color tip TFT 7", sistemul Multi-Sense, scaune fata cu sistem de incalzire, sistemul multimedia R-LINK 2 conectat cu ecran tactil 7'', lumini ambientale interior (corelate cu sistemul Renault Multi-Sense, plasate pe panourile usilor si pe consola mediana) dar si jante aliaj de 16” sau tapiterie mixta piele/velur.

Nivelul exclusiv de echipare GT propune sasiul 4CONTROL, ce asigura dinamism, precizie si senzatii accentuate. Acesta versiune include echipamente si functii specifice, din zona sport: functie Launch Control pentru demaraje rapide si controlate, clapete de comanda pentru cutia EDC si pedalier sportiv din aluminiu, inclusiv schimbator de viteze specific GT, volan din piele cu design sportiv incluzand suporturi pentru odihnirea degetelor, scaune fata tip GT cu suport lateral imbunatatit si tetiere integrate si difuzor spate cu design sport tip Formula 1.

Text: Marian Ghita

Multimedia: Vlad Moldoveanu