ProMotor a testat noul Renault Megane in Portugalia, in cadrul unui eveniment la care au participat sute de jurnalisti din intreaga lume.
Noul Megane a implinit 20 de ani de la apritia primului model, perioada in care a vandut 6,5 milioane de masini in intreaga lume. Acum Renault isi reinoieste gama si prezinta a patra generatie a modelului.
Renault lanseaza in premiera noul model Megane impreuna cu versiunea GT care poarta in ea ADN-ul Renault Sport. E un moment important pentru divizia Sport a Renault. Francezii revin din 2016 in Formula 1 cu propria echipa, dupa mai multi ani in care au livrat motoare pentru mai multe echipe, inclusiv pentru Red Bull, campioana intre 2010 si 2013.
Noul model poarta semnatura aceluiasi Laurens Van der Acker, designerul care a schimbat fata Renault in ultimii ani.
In partea frontala se remarca sigla mare plasata in interiorul grilei, dar si blocurile optice in forma literei C, cu lumini LED. Aceleasi lumini LED se remarca insa si in partea din spate, acolo unde Renault a optat pentru stopuri alungite ce ofera masinii un aspect de OZN.
Interiorul este mult mai aerisit, iar materialele sunt de o calitate superioara. Atmosfera poate fi controlata ajutorul unei lumini ambientale in diferite nuante.
Personalizarea masinii este acum mult mai usoara si la indemana prin sistemul Multi-Sense. Sunt mai multe spatii de depozitare, iar portbagajul e unul dintre cele mai mari din segment, de 434 de litri.
Remarcam noul motor de 1.6 dCi, tot mai popular intre marcile Renault si Nissan. Varianta cu 130 CP este ideala atat pentru condusul in oras, cat si pentru drumurile lungi de pe autostrada. Varianta GT are motor Energy TCe cu 205 CP si ofera mult mai multa putere. Megane vine cu o cutie de viteze manuala noua, in sase trepte, dar si cu design nou pentru schimbator.
Noul Megane a progresat si la capitolul consum. Motorul de 1.6 litri dCi a obtinut un consum mediu de 5,5 litri/100 km dupa ore intregi de joaca in modul Sport si rulare pe autostrada. Renault spune ca se poate si mai bine la un condus atent, 4,7 litri/100 km in oras si 3.6 litri/100 km extraurban. Sunt cifre mai mici decat cele obtinute de rivali precum Ford Focus, Toyota Auris sau Mazda 3, dar mai mari decat cele obtinute de Peugeot 308, care consuma doar 3,2 litri/100 km.
Noutatile sunt mai degraba obisnuite in clasele superioare: tabloul de bord de 7 inch TFT, R-Link2 de 8,7, head-up display color, sistem audio BOSE si parcare asistata. Renault a adaugat si functia de masaj in scaune, care se activeaza automat in modul Comfort al sistemului Multi-Sense. Masajul poate fi reglat in trei moduri: tonic, relaxant si forte.
Relatia de dragoste a Renault cu Romania se simte atunci cand folosesti navigatia. Aceasta vine in premiera cu voce in limba romana. Renault ofera si functii de conectivitate precum Bluetooth, doua prize USB si slot pentru card de memorie.
Renault lanseaza in premiera noul Megane direct cu versiunea GT, care marcheaza si revenirea Renault in Formula 1 din 2016, cu propria echipa. Renault are 12 titluri la constructori in palmares si e un jucator important de aproape 40 de ani.
"Renault a avut doua optiuni: sa se intoarca 100% sau sa paraseasca domeniul. Dupa un studiu detaliat, am decis ca Renault sa participe in Formula 1 incepand cu 2016. Detaliile finale furnizate de principalii actori implicati in F1 ne-au dat increderea necesara pentru a accepta aceasta noua provocare. Ambitia noastra este de a castiga - chiar daca va dura ceva timp ", a declarat Carlos Ghosn Presedinte si CEO Renault.
Prin participarea in Formula 1, Renault testeaza noi tehnologii pentru viitoarele modele de sosea. Noul GT e singurul din segment dotat cu sistemul 4Control, care permite activarea directieipe toate rotile. Ofera astfel o precizie inegalabila pe trasee sinuoase si manevrabilitate excelenta in oras.