Renault a facut spectacol la Salonul Auto de la Frankfurt. Francezii si-au adus toata gama de noutati, in frunte cu noul Megane si Talisman. Corina Caragea a mers acolo si a vazut live dezvaluirea lor.
Renault a dezvaluit noul Megane chiar inaintea salonului. Va intra intr-un segment cu concurenta mare, alaturi de noul Opel Astra, Focus, Golf, Civic sau Hyundai i30. Noua generatie se naste la fix 20 de ani de la aparitia primului Megane, model emblematic pentru producatorul francez.
Noul Megane se remarca prin linii dinamice, distincte, care pot fi usor recunoscute. De fapt, asta e si filozofia Renault si se vede cel mai bine la noile blocuri optice LED, in forma literei C, dar si in noua sigla supradimensionata, la fel ca pe Clio sau Captur. Si spatele a fost adaptat la noua linie de design implementata de olandezul Laurens Van der Acker. Luminile din spate raman aprinse si ziua si noaptea, ca o semnatura menita sa fie vazuta de departe.
Noul Megane e cu 25 mm mai jos decat generatia anterioara, cu 47 mai lat in fata si cu 39 de mm mai lat in spate. Si lungimea s-a marit cu 28 de milimetri, ceea ce se traduce in mai mult confort pentru sofer si pasageri, odata cu imprumutul de tehnologii specifice segmentului D.
Interiorul a fost si el regandit complet si se remarca prin afisaj color de tip Head-Up Display, tableta tactila cu diagonala de 8.7 inci, piele nappa pe volan, sistem audio Bose cu 9 difuzoare si subwoofer, scaune incalzite cu ventilatie si masaj, precum si cinci niveluri de tapiterie, toate pe nuante de negru, inclusiv combinatie piele si Alcantara.
Renault a lansat si versiunea GT a noului Megane, construita in colaborare cu divizia Renault Sport. Acesta se diferentiaza fata de versiunea standard prin scaune sport, pedale pentru schimbarea treptelor de viteza, volan sport si elemente de decor care te duc cu gandul doar la distractia de pe pista. Scaunele sport sunt frumos profilate, imbracate in Alcantara iar fetele de usi si plansa de bord vin si ele cu forme si ornamente noi.
Seful designerilor de la Renault, Laurens van den Acker, s-a pregatit special pentru lansarea de la Frankfurt. Si-a asortat chiar si pantofii la culoarea noului Megane GT. Pentru Megane n-au mai apelat la designerii romani, chiar daca Renault are un studio de design in Bucuresti.
Nici Renault Talisman nu s-a lasat mai prejos la Frankfurt. Alaturi de Megane si de versiunea Estate, cele doua masini reprezinta o delimitare a francezilor de generatiile si linia de design de pana in 2015. Talisman inlocuieste Laguna si Latitude, iar francezii asteapta vanzari mai bune, in ciuda faptului ca Passat conduce detasat segmentul. Cat despre concurenti, Talisman se va mai lupta si cu Ford Mondeo, Opel Insignia, Mazda 6 sau Toyota Avensis. Noul Talisman nu imparte nicio componenta cu predecesorii sai si vine cu un limbaj de design proaspat, de care este responsabil acelasi Laurens van den Acker.
Talisman este construit pe noua plaforma CMF-CD de la Renault, care ii asigura o distanta intre axe de 2.81 metri. Caroseria noului model are o lungime de 4.85 metri, o latime de 1.87 metri si o inaltime de 1.46 metri. Si portbagajul e la fel de spatios, cu un volum de incarcare de 608 litri.
In Talisman regasesti cu usurinta placerea inedita a condusului generata de sasiul 4Control si sistemul de amortizare pilotat prin tehnologia Multi-Sense. Aceasta din urma permite personalizarea experientei de condus cu ajutorul a patru moduri pre-programate: confort, sport, neutru, eco si un mod care este complet personalizabil. Fiecare mod, accesibil din sistemul multimedia R-Link 2 sau de pe consola centrala, gestioneaza raspunsul motorului, schimbarea de viteze a cutiei EDC, variatia efortului volanului, reglajele amortizorului si parametrii sistemului 4Control.
Spatiul din interior este ofertant si placut atat pentru sofer, cat si pentru pasageri. Cand vine vorba de confort, diferenta este data de scaunele din fata, cu ventilatie integrata, care sunt la cel mai inalt nivel de calitate din categorie. Talisman beneficiaza de tehnologie de ultima generatie: tableta multimedia R-Link2, sunetul Surround BOSE® si multiplele functii de asistenta la condus.
Renault a avut unul dintre cele mai spectaculoase standuri de la Frankfurt - campionatul mondial al masinilor. Megane si Talisman au fost principalele atractii.